توجه : تمامی مطالب این سایت از طریق ربات جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط آیدی موجود در بخش تماس با ما، به ما اطلاع داده تا مطلب حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

جواب فعالیت درس ۱۴ مطالعات پنجم ⚡️ زندگی در نواحی مختلف جهان


جواب فعالیت های درس ۱۴ مطالعات اجتماعی پنجم ؛ گام به گام درس زندگی در نواحی مختلف جهان : پاسخ فعالیت های درس چهاردهم 14 مطالعات اجتماعی پایه پنجم دبستان مربوط به فصل ۳ زندگی در نواحی دیگر جهان در صفحه های ۷۳ ، ۷۷ و ۷۸ را برای تان آماده کرده ایم. در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا با ما همراه کلاس پنجمی ها باشید.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت درس ۱۳ مطالعات پنجم

گام به گام درس ۱۴ مطالعات اجتماعی پنجمگام به گام درس ۱۴ مطالعات اجتماعی پنجم

جواب فعالیت های درس چهاردهم مطالعات اجتماعی پنجم

در ادامه با پاسخ فعالیت های درس چهارده مطالعات پنجم داریم :

جواب فعالیت صفحه ۷۳ مطالعات پنجم

1- به نقشه توجّه کنید و نام قارّه‌ها را بنویسید. آسیا، آفریقا، اروپا، استرالیا، آمریکا

2- نام اقیانوس‌های جهان را بنویسید. اقیانوس آرام، هند، منجمد جنوبی، منجمد شمالی، اطلس

3- روی یک کره‌ٔ جغرافیایی
الف) کشور ایران و همسایه‌هایش را پیدا کنید و بگویید در کدام قارّه قرار دارند. آسیا
ب) از هر قارّه دو کشور نام ببرید. آسیا: چین، کره / اروپا: آلمان، انگلستان / آفریقا: آفریقای جنوبی، کنیا / استرالیا: استرالیا، نیوزلند / آمریکا: کوبا، آرژانتین

4- چرا نام اقیانوس آرام دو بار روی نقشه نوشته شده است؟ آیا دو اقیانوس آرام وجود دارد؟ خیر، اقیانوس آرام یکی از بزرگترین اقیانوس هاست که نیمی از آن در نیمکره شرقی و نیمی در نیمکره غربی قرار دارد و در واقع یک اقیانوس است.

جواب فعالیت صفحه ۷۷ مطالعات پنجم

۱ـ متن صفحه ی قبل را بخوانید و کاربرگه ی شماره ی ۱۲ را انجام دهید.

برای دیدن پاسخ کاربرگ شماره ۱۲ مطالعات پنجم روی دکمه زیر کلیک یا لمس کنید.

جواب کاربرگ ۱۲ مطالعات اجتماعی پنجم

جواب به کار ببندیم صفحه ۷۸ مطالعات اجتماعی پنجم

١- ساعت آفتابی بسازیم.
در حیاط مدرسه مقوای سفیدی را در جای مناسب قرار دهید. در وسط مقوّا یک چوب حدود ۳۰ سانتی‌متر در زمین فرو کنید (چوب بر مقوا عمود باشد). در طول یک روز از ساعت 8 صبح الی 2 بعد از ظهر رأس هر ساعت نوک سایهٔ چوب را روی مقوّا علامت بزنید و عدد همان ساعت را در کنار علامت بنویسید. (8، 9، 10، 11، 12، 13، 14 و…)

الف) طول سایه چوب در زمان های مختلف چه تغییری کرد؟ در زمان های مختلف سایه های کوچک و بزرگ ایجاد می کند.

ب) در کدام ساعت طول سایه چوب به کم ترین میزان رسید؟ وسط ظهر زمانی که مستقیم می تابد.

ج) از جابجا شدن سایه به چه نکته ای درباره وضعیت زمین و خورشید پی می‌بریم؟ نتیجه میگیریم زمین به دور خورشید می چرخد.

د) آیا در یک روز آفتابی در مدرسه بدون توجّه به ساعت مچی یا دیواری، با مراجعه به این مقوا می‌‌توانید بگویید ساعت چند است؟ بله
پس شما یک ساعت آفتابی ساخته اید.

٢- من زمینم را دوست دارم.
ما بچه ها اهل هر کشوری که باشیم، روی سیّاره زمین زندگی می کنیم.
پس سیّاره زمین خانه همه ماست.

امروزه سیّاره ما با خطرهایی روبه‌روست؛ برای مثال، افزایش زباله‌ها، آلودگی هوا، آلودگی دریاها، کمبود آب، مصرف بیش از حدّ منابع و از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری.

اگر هر کدام از ما نسبت به محیط زندگی خود مسئول باشیم، فکر کنیم و کارهایی انجام بدهیم که به محیط زیست کمتر آسیب برسد، به حفظ سیّاره مان، زمین، کمک کرده ایم.

در درس چهارم، یک گروه محیط زیستی تشکیل دادید. اکنون با همفکری اعضای آن گروه، یک یا چند پیشنهاد برای حفظ محیط زیست خود بدهید.

حفاظت از محیط زیست در سفربه جای کیسه های پلاستیکی از کیسه های پارچه ای استفاده کنیداستفاده از ظروف زیست تخریب پذیر و قابل استفاده مجددجمع آوری زبالهتفکیک زبالهاسراف نکنیدحفظ نظافت و صرفه جویی در مصرف آبحفظ سکوت و آرامش در طبیعتحفاظت از پوشش گیاهی و درختاناستفاده از حمل و نقل عمومیسبک سفراز اقامتگاه ها و هتل های سبز دیدن کنیددفن زباله های مواد غذایی.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت درس ۱۲ مطالعات پنجم

⭐️ پاسخ گام به گام فعالیت های درس چهاردهم ۱۴ مطالعات اجتماعی پنجم درس زندگی در نواحی مختلف جهان را در این مقاله دیدید، امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از صفحات دیگر ماگرتا دیدن نمایید. برای بهتر پیدا کردن جواب ها در آخر کلمات جستجو شده داخل گوگل کلمه ماگرتا را قرار دهید. خیلی ممنون از همراهی شما .????????

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب