پلی استیشن 5 در هفته جاری پشتیبانی از VRR را دریافت خواهد کرد



بعد از گذشت تقریبا یک سال و نیم از عرضه جهانی پلی استیشن 5، بالاخره قرار است این هفته پشتیبانی از ویژگی نرخ نوسازی متغیر (VRR) به آن اضافه شود.

این به‌روزرسانی برای کنسول در سرتاسر کشورهای جهان عرضه می‌شود و به نمایشگرها و تلویزیون‌های سازگار با HDMI 2.1 VRR اجازه می‌دهد تا به‌ صورت پویا نرخ نوسازی خود را با نرخ فریم خروجی کنسول همگام‌ کنند. این موضوع نه تنها تاخیر ورودی را کاهش می‌دهد (بسته به بازی)، بلکه باعث می‌شود تصاویر نرم و روان‌تر به نظر برسند و در عین حال سرعت نامناسب فریم و پارگی صفحه را از بین می‌برد.

مطلب پیشنهادی: سینما: نقد و بررسی فیلم Spiderman No Way Home بدون اسپویل!

پس از دریافت به‌روزرسانی، نرخ نوسازی متغیر به‌ طور خودکار برای عناوین پشتیبانی‌شده فعال خواهد شد (با فرض این موضوع شما یک تلویزیون HDMI 2.1 دارید که با این ویژگی سازگار باشد). VRR می‌تواند برای عناوین پشتیبانی نشده نیز استفاده شود، اگرچه ممکن است نتایج غیرمنتظره‌ای به بار بیاید. اگر اتفاق ناخوشایندی افتاد به سادگی به بخش Screen and Video در تنظیمات بروید، سپس وارد بخش Video Output شوید و VRR را خاموش کنید.

در وبلاگ پلی استیشن، سونی تایید کرد که عناوین پیشین پلی استیشن 5 را می‌توان برای نرخ نوسازی متغیر از طریق به‌روزرسانی‌ها بهینه‌ کرد، در حالی که عناوین آتی می‌توانند از ابتدا با پشتیبانی از این ویژگی عرضه شوند.

در همین حال، سونی لیستی از بازی‌های پلی استیشن 5 را ارائه کرد که در هفته‌های آتی پچ‌هایی برای پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر را دریافت خواهند کرد. عناوین بازی‌ها را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

Astro’s Playroom Call of Duty: Vanguard Call of Duty: Black Ops Cold War Destiny 2 Devil May Cry 5 Special Edition DIRT 5 Godfall Marvel’s Spider-Man Remastered Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ratchet & Clank: Rift Apart Resident Evil Village Tiny Tina’s Wonderlands Tom Clancy’s Rainbow Six Siege Tribes of Midgard

مطلب پیشنهادی:تاثیر SSD روی گیم‌های پی‌سی و کنسولبه جز ویندوز که 3 ثانیه‌ای میاد بالا، دیگه چه تاثیری داره؟

سخت‌ترین چالش تیمی توی جی‌تی‌ای با مجازات سنگین

تماشای ویدیو از کانال یوتیوب

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب