10 فکت برتر بازی Among Us که احتمالا از وجودشان بیخبرید

هرچند که چندسالی از انتشار و تب و تاب بازی‌ موبایلی Among Us می‌گذرد، اما استودیوی بازی‌سازی Innersloth ثابت کرد که برای جذاب بودن، نیازی به گرافیک‌های عجیب و غریب نیست. خوشبختانه بازی Among Us تبدیل به بهانه‌ای برای شاد بودن شد. گیم‌‌پلی ساده، گرافیک دوست داشتنی؛ و مهم‌تر از همه قیمت خوب Among Us؛ این بازی را تبدیل به شاهکاری کرده بود که نه‌تنها برای اجرای آن شما نیازی به سخت‌افزار قدرتمندی نداشتید؛ بلکه نسخه موبایلی آن نیز به صورت کاملا رایگان منتشر شده بود.

با شیوع ویروس کرونا در طی سال‌های اخیر، Among Us تبدیل به یکی از بهترین عناوینی شد که مردم در طی قرنطینه‌ و محدودیت‌های مربوط به آن؛ می‌توانستند به سراغش بروند. همچنین شما برای تجربه این بازی به چیز چندان عجیبی نیاز نداشتید. تنها باید مهارت‌های دروغگویی خودتان را به چالش می‌کشیدید و بعد از آن؛ بازی همه‌چیز را برایتان پیش می‌برد. اکنون که بیش از 2 سال از انتشار بازی Among Us می‌گذرد، این بازی همچنان جذاب است. بنابراین همراه باشید تا نگاهی به 10 فکت برتر این بازی داشته باشیم.

Among Us پیش از محبوبیتش با نام SpaceMafia شناخته می‌شد

فکر می‌کنم که تا به‌حال دیگر متوجه شده‌اید که بازی موبایلی Among Us با الهام از پارتی‌گیم مافیا ساخته شده است. مافیا بدون شک جزو برترین و محبوب‌ترین پارتی‌گیم‌های دنیاست و در ایران نیز، طرفداران خودش را دارد. در این بین، جالب است بدانید که بازی Among Us پیش از محبوب شدنش و در روزهای اولیه تولدش با نام SpaceMafia شناخته می‌شد.

مطلب پیشنهادی:معرفی بازی Nobody Saves the World – نجات دنیا با قهرمان نیم وجبیگاهی قهرمانان کوچک هم کارهای بزرگ می‌کنند

در اوایل انتشار بازی، SpaceMafia نامی مناسب برای بازی Among Us بنظر می‌رسید. از آن‌جایی که هسته اصلی بازی حول‌محور فلسفه پارتی‌گیم مافیا جریان داشت و همه‌چیز رنگ و بویی فضایی به خودش گرفته بود، لقب SpaceMafia منطقی بنظر می‌رسید. منتهی سازندگان بازی تصمیم گرفتند که نام بازی را به Among Us تغییر دهند تا آن حس ترس و وحشت پنهان شده در گیم‌پلی بازی را بهتر منتقل کنند.

پروژه بازی Among Us بارها تا مرز شکست پیش رفت

بازی Among Us داستانش را به عنوان یک قهرمان اینترنتی شروع نکرد. وقتی Among Us منتشر شد، هیچکسی تا سال‌ها آن را نمی‌شناخت و مدت‌ها کارش را تنها با 30 الی 50 بازیکن فعال همزمان ادامه داد. حتی در نسخه‌های اولیه بازی، خبری از بخش آنلاین نبود که بخواهید به سراغ تجربه‌شان بروید. با تمام این توضیحات، Forest Willard یکی از برنامه‌نویسان ارشد این بازی در مصاحبه با وب‌سایت اینترنتی Kotaku اعتراف کرد که پروژه Among Us؛ هرگز آنطوری که باید منتشر نشد، Among Us شروعی ناامید‌کننده داشت و بازی خودش را در یک قدمی شکست می‌دید.

او همچنین ادامه داد که تیم سازنده Among Us بارها تصمیم به لغو روند ساخت بازی گرفتند. منتهی بعد از روزهای سخت Among Us؛ بالاخره این بازی پتانسیل‌هایش را ثابت کرد. بطوری که طبق آمار پلتفرم استیم؛ Among Us تنها روی کامپیوترهای شخصی چیزی در حدود 100 هزار بازیکن فعال همزمان دارد و این عددی غیرقابل باور برای یک بازی ساده و مستقل است.

بازی Among Us حتی در خارج آمریکا نیز پرطرفدار است

اگر برای یک‌بار هم که شده بازی Among Us و یا نسخه موبایلی آن را تجربه کرده باشید، احتمالا با خودتان فکر کرده‌اید که این بازی بیش از هرجای دیگری؛ در آمریکا پرطرفدار و محبوب است. اما متاسفانه و یا خوشبختانه باید بگویم که این فرضیه چندان هم درست نیست و Forest Willard در یکی دیگر از مصاحبه‌هایش گفته بود که این بازی درحال حاضر در کشورهایی چون مکزیک، برزیل و حتی کره جنوبی؛ از محبوبیت بیشتری نسبت به کاربران آمریکا برخوردار است.

بنابراین این موضوع می‌تواند به نوعی یک خبر خوب برای طرفداران این بازی باشد! از آن‌جایی که محبوبیت Among Us در بین دیگر کاربران دیگر کشورها روز به روز درحال افزایش است، دیگر نیازی نیست که نگران انتشار بروزرسانی‌ها و یا محتوای مخصوص Among Us برای ریجن‌ها و کشورهای دیگر باشند.

خرید ماگ حرارتی طرح Among Us

ستاره‌های بازی واقعی هستند

اگر علاقه‌مند به اخترشناسی هستید، Among Us بازی کنید! جالب است بدانید که شما می‌توانید با استفاده از تلسکوپ‌های موجود در نقشه Polus بازی، ستاره‌ها و اجرام آسمانی را مشاهده کنید. در واقع چیزی که شما در بازی خواهید دید، گونه‌ای بی‌نظیر از ستاره‌ای عظیم و جثه است که به نام Dyson Sphere است. Dyson Sphere در واقع سازه‌ای است که در آینده به انسان‌ها اجازه سفر در ابعاد کهکشانی و میان‌ستاره‌ای را خواهد داد که در نزدیکی ستاره‌های بزرگ از جمله خورشید ساخته خواهد شد. چیزی‌که امروزه شبیه یک رویاست و ممکن است که در آینده رنگ واقعیت به خود بگیرد.

ایده اولیه Dyson Sphere توسط فیزیکدان و ریاضی‌دانی به نام فریمن دایسون در سال 1960 مطرح شد. این نظریه در زبان ساده به سفرهای میان‌ستاره‌ای و استفاده از انرژی خروجی خورشید برای تامین منابع سفرهای اکتشافاتی فضایی است.

بازی موبایلی Among Us شباهت‌های زیادی به فیلم سینمایی The Thing دارد

تا به‌حال به داستان بازی توجه کرده‌اید؟ گروهی از دانشمندان که در مکانی ترسناک گیر افتاده‌اند و باید با انجام ماموریت‌هایشان از دست هیولای بازی فرار کنند. در حالت عادی چنین سناریویی بیش از آن‌که شبیه یک بازی ویدیویی باشد، مشابه فیلم سینمایی کلاسیکی به نام The Thing است که در سال 1982 توسط کارگردانی به نام John Carpenter در ژانر وحشت منتشر شد.

مطلب پیشنهادی:تجربه بازی‌های اندروید روی کامپیوتر با نرم‌افزار گیم لوپاندروید، ویندوز، پیوندتان مبارک!

The Thing قدمت و سن سالی بیش از اکثر کاربران بازی Among Us دارد، بنابراین هیچ ایرادی ندارد که اگر تاکنون چیزی درباره این فیلم نشنیده باشید. داستان این فیلم درباره گروهی از دانشمندان و زیست‌شناسان است که در آزمایشگاهی واقع در قطب جنوب گیر افتاده‌اند و در بین آن‌ها نیز هیولا و موجودی ناشناخته وجود دارد که قصد کشتن آن‌ها را دارد.

هرکاری هم که کنید، باز هم Imposterها برنده بازی خواهند شد

طبیعتا همه می‌دانند که Imposter‌ها تنها با دستکاری کشتی و کشتن تمامی خدمه آن برنده بازی می‌شوند. منتهی این درحالی است که خدمه تسک‌هایشان را انجام نداده باشند! اما اگر تسک‌هایتان را انجام دهید، این شما هستید که برنده بازی خواهید شد! اما با این‌حال تئوری وجود دارد که این موضوع را به‌کل رد می‌کند. براساس این تئوری، با تکمیل تسک‌هایتان، شما تنها به ظاهر برنده بازی شدید. از آن‌جایی که Imposter هنوز جایی در بین خدمه کشی پنهان شده است، هر لحظه ممکنه است که دوباره حمله کند و هنوز هم در کشی حضور دارد.

نظر خود را بنویسید