توجه : تمامی مطالب این سایت از طریق ربات جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط آیدی موجود در بخش تماس با ما، به ما اطلاع داده تا مطلب حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

                  آموزش یوگا در خانه

آموزش یوگا در خانه


بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

آموزش یوگا در خانه را از این سایت دریافت کنید.

آموزش بهترین تمرین های ساده یوگا که هر روز باید درخانه انجام دهید

در ادامه آموزش های کاربردی یوگا، در این مطلب بصورت تصویری چندتا از بهترین تمرین ها و نرمش های یوگا برای انجام در خانه را بهمراه عکس و فیلم به شما آموزش می دهیم.

آموزش یوگا و مدیتیشن (تصویری)

آموزش بهترین تمرین های ساده یوگا که هر روز باید درخانه انجام دهید

رادین20 مرداد 1397 خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد

در ادامه آموزش های کاربردی یوگا، در این مطلب بصورت تصویری چندتا از بهترین تمرین ها و نرمش های یوگا برای انجام در خانه را بهمراه عکس و فیلم به شما آموزش می دهیم.

می توانید از ویدیوی زیر حرکات یوگا را تمرین کنید. اگر هم از طریق تصاویر بهتر یاد می گیرید، از طریق توضیحات زیر 10 حرکت عالی را برای تمرین هرروزه به شما یاد می دهیم:

بعضی روزها ممکن است وقت آزاد داشته باشید و بعضی روزها ممکن است که حتی نیم ساعت هم برای یوگا وقت نداشته باشید. امروز چندتا از بهترین و جدیدترین نرمش های  یوگا را به شما یاد می دهیم که در کمترین زمان می توانید آنها را تمرین کنید. هر چند توصیه متخصصان این است که هفته ای حداقل 4 بار این تمرین ها را انجام دهید.

1- با حرکت دادن لگن شروع کنید

این حرکت تمامی آثار درد پشت و یا سختی لگن را به مرور زمان از بین می برد. حدود 15-20 بار این نرمش را انجام دهید. این تمرین را خیلی آرام انجام دهید و تاجایی که کمرشما به راحتی و نرمی حرکت کند، ادامه دهید.

توی این پک های فوق العاده،یوگا، مدیتیشن و پیلاتس رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان یه مربی حرفه ای یوگا شو، آرامش رو به خودت هدیه کن یا اصلا ازش پول در بیار!

دقت کنید که این حرکت بسیار نرم و ظریف است، در این نرمش نباید باسن خود را از زمین بردارید.

2- کشش گربه-گاو برای نرم کردن ستون فقرات

یک حرکت فوق العاده که در ادامه حرکت شماره 1 باید انجام دهید. حدود 5-10 بار این حرکت را انجام دهید. چون در ادامه حرکت قبلی انجام می گیرد، بدن شما کمی اماده شده ولگن و پشت تان به هیچ وجه اذیت نمی شود. این حرکت باعث نرم شدن ستون فقرات و در آمادگی کامل قرار گرفتن تمامی بدن می شود. دقت کنید که وقتی قوز می کنید باید نفس خود را داخل دهید و وقتی سرخود را به بالا می آورید نفس خود را بیرون دهید.

3- حرکت صورت رو به پایین، یک حرکت عالی برای کل بدن

پشت خود را مانند تصویر بالا ببرید و کمی نگه دارید و با پاها به بالا فشار بیاورید. سپس زانوهای خود را خم کنید و دستان تان را به نوک پنجه ها برسانید و کمی مکث کنید، مجددا به همین حالت کشیده برگردید. حداقل 6 بار برای هر پا.

4- عضلات جلو و پشت ران خود را بکشید

پای راست خود را کنار دست راست خود ببرید سپس زانوی پای دیگر خود را خم کنید تا به زمین برسد. بین 10 تا 15 بار این کار را انجام دهید تا ران های شما کاملا گرم شوند.

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

5- حالت قورباغه ای را تمرین کنید

مثل تصویر، یک پای خود را حدود نیم متر به سمت جلو ببرید وپای دیگر همان سرجای شما بدون خم شدن می ماند، سپس با بالاتنه ی خود سعی کنید پنجه پای جلویی را بگیرید. این کار را خیلی آرام انجام دهید و برای هر دو پا حداقل 16 بار انجام دهید.

مطلب مشابه: دانلود رایگان 8 فیلم بسیار کاربردی آموزش یوگا در خانه (زبان فارسی)

6- حرکت کوه و دستا بالا

بالا تنه خود را به پاهای خود بچسبانید، به آرامی زانوهای خود راخم کنید و به سمت بالا بیایید تا بایستید. سپس دستان خود را از طرفین به سمت بالای سر خود ببرید و حسابی بکشید. مجددا همین حرکت را تکرار کنید و حدود 2 دقیقه ادامه دهید.

7- خم شدن به سمت جلو

مانند تصویر، در این حرکت در حالت ایستاده، خیلی آرام به سمت نوک پنجه های خود شیرجه بزنید و بدون اینکه پاهای خود را از زانو خم کنید، مجددا به بالا برگردید و دست های خود را به طرفین بیاورید. مجددا همین حرکت را برای 10-20 بار ادامه دهید.

8- حرکت کشش کامل روی زمین

این حرکت که بدن شما را کاملا منعطف می کند، ولی کمی سخت تر از بقیه حرکات است. ده تا بیست بار مطابق تصویر انجام دهید و تفاوت بدن خود را احساس کنید!

9-حرکت روی زمین

این حرکت برای فعالیت های جنسی و آماده سازی شما بسیار کمک کننده است. مثل تصویر کافی است به پشت بخوابید و پاهای خود را در حالت بالا قرار دهید و چند ثانیه نگه دارید. مجددا پاهای خود راروی زمین دراز کنید و باز هم همین حرکت را انجام دهید. حداقل 5 دقیقه در روز

مطلب مشابه: فواید و خواص علمی یوگا برای سلامتی (لاغری، کاهش استرس و افزایش قد)

10- در حالت “جنازه” چند دقیقه استراحت کنید

چند دقیقه بعد از انجام حرکات بالا، مثل تصویر دست ها و پاهای خود را باز کنید و استراحت کنید تا بدن و فکر شما مجددا در حالت آرامش قرار گیرد و ضربان قلب تان به حالت عادی برگردد.

حتما سعی کنید تمام حرکات بالا را حداقل 15-20 دقیقه در روز تمرین کنید تا تفاوت در انعطاف بدن خود و سلامت روح و جسم خود را احساس کنید. اگر سوالی در زمینه نرمش های یوگا دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

یوگا برای مبتدیان

بهترین و جدیدترین روش شروع یادگیری یوگا و مدیتیشن چیست؟

آموزش تصویری بهترین تمرین های ساده یوگا که هرروز باید درخانه انجام دهید!

دانلود رایگان 8 فیلم بسیار کاربردی آموزش یوگا در خانه (زبان فارسی)

معرفی 5تا از بهترین کلاس های باشگاهی آموزش یوگا در ایران

دانلود بهترین کتاب رایگان آموزش یوگا به زبان فارسی (pdf)

بهترین حرکات یوگا برای اول صبح انرژی شما را در طول روز دوبرابر می کنند!

نوع یوگایی که مناسب شماست را پیدا کنید (6 نوع یوگای اصلی)

10 تا از بهترین حرکات یوگا برای انجام در خانه (رسیدن به سلامت عمومی)

آموزش 17 تا از بهترین حرکات یوگا برای مبتدیان جهت شروع این ورزش

یوگا برای درمان

برای درمان هر نوع بیماری، کدام حرکت یوگا مناسب است؟

فواید و خواص علمی یوگا برای سلامتی (لاغری، کاهش استرس و افزایش قد)

آموزش تصویری بهترین حرکات یوگا برای لاغری، شکم و کاهش استرس

4 حرکت یوگا جهت ارتقای آرامش (برای افراد مبتدی-متوسط)

ورزش ها و حرکات ورزشی برای درمان زود انزالی در مردان و زنان (تحقیقات جدید)

برای دیدن کل مطلب کلیک کنید

منبع مطلب : honarfardi.com

یوگا در خانه

در این مطلب به آموزش یوگا در خانه می پردازیم و آموزش مبتدی یوگا را به همراه ملزومات آن برای شما بیان می کنیم.

فهرست مطالب

به عصر «همه چیز در خانه» و مخصوصا «ورزش در خانه» خوش آمدید! در این مطلب فیتامین می‌خواهیم اول به شما بگوییم یوگا چیست و بعد سراغ شروع یوگا در خانه برویم. این ورزش شدیدا اعجاب‌انگیز است و تغییر فوق‌العاده‌ای در ذهن و جسمتان به‌وجود می‌آورد.

انجام یوگا مبتدی در خانه یا پیشرفته فرقی نمی‌کند. مهم این است که این ورزش را در فضای دلخواهتان، تجربه کنید. حالا که دیگر انجام همه چیز در خانه شدنی است؛ چرا ورزش یوگا نباشد؟ حتی می‌توانید هدفتان را یوگا در خانه برای لاغری یا یوگا در خانه برای کاهش استرس بگذارید.

در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه تمرینات یوگا در خانه برای آرامش یا هر هدف دیگری را شروع کنید. چه چیزهایی لازم دارید و یا اصلا لازم ندارید. از کجا و با چه کسی شروع کنید و حتی چه موزیکی را برای تمرینتان انتخاب کنید. حالا یک نفس عمیق بکشید و خواندنِ این مطلب را شروع کنید.

یوگا در خانه سبک جدیدی برای داشتن ذهن و جسم سالم و شاداب است.

در روزهایی که احساس خستگی می‌کنید، یک برنامه تمرینی ساده از حرکات یوگا را انجام دهید تا انرژی فوق‌العاده‌ای بگیرید.

راهنمای قدم به قدم یوگا در خانه

۱. برای شروع یوگا در خانه اول سراغ مت بروید

حالا که می‌خواهید این ورزش را شروع کنید، لازم است درباره وسایل مورد نیاز در یوگا هم اطلاعات کافی داشته باشید.  ورزش یوگا وسایل زیادی دارد مثل مت، کش‌‌ و بند، آجر و لباس‌های خاصش. البته نگران نباشید، شما احتیاجی به همه این‌ها ندارید.

بهتر است بگوییم که در حقیقت به هیچ‌کدام احتیاجی نیست. فقط در ابتدا پک کاملی تهیه کنید. اگر فقط یک دست لباس راحت و یک فضای تمیز و مرتب داشته باشید کافی است. پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه کار، وقتی کمی پیشرفت کردید، به خودتان یک مت یا بند هدیه دهید.

۲. از مربی یا ویدیو آموزشی کمک بگیرید

اگر کمی هم با حرکات این ورزش فوق‌العاده آشنا هستید، پس کار شما خیلی راحت می‌شود. البته در غیراین‌صورت هم مشکلی وجود ندارد.

با سرچ در اینترنت، یا حتی صفحات اینستاگرام، یوتیوب و… آموزش‌های رایگان خوبی برای یوگا گذاشته می‌شود. اگر بخواهید می‌توانید با این ویدیو آموزش یوگا در خانه تمرین کنید.

نمایشگر ویدیو

Media error: Format(s) not supported or source(s) not found

دریافت پرونده: https://fitamin.ir/mag/wp-content/uploads/2021/02/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%A7-1080p.mp4?_=1

00:00 00:00

۳. با ۵ نفس عمیق، ۵ حرکت اصلی و ۵ دقیقه تمرینتان را شروع کنید

قدرِ تک‌تکِ ثانیه‌ها در جلسات تمرینی را بدانید. چرا؟ چون هر ثانیه در یوگا بسیار مهم است. تک‌تک نفس‌هایی که می‌کشید حساب است و ارزش دارد. اگر وقت انجام این ورزش را ندارید، فقط ۵ دقیقه وقت بگذارید!

بله فقط ۵ دقیقه. ۵ دقیقه یک جا بنشینید، به جسم و روحتان آرامش بدهید و نفس‌های عمیق بکشید. برای این می‌گوییم از ۵ دقیقه شروع کنید، چون بهتر است با قدم‌های کوچک شروع کنید و به آن پایدار باشید. بهتر است از آرامش ذهن و تمرکز بر تنفستان شروع کنید، تا آمادگیِ لازم را برای انجام تمرینات داشته باشید.

۴. سراغ حرکات اصلی یوگا در خانه بروید

تا اینجا شما تا حدی با این ورزش فوق‌العاده آشنا شده‌اید. این ورزش انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها شامل حرکات مختلف با هدف خاصی است. بهتر است برای شروع، چند حرکت اصلی را انجام دهید و کم‌کم در این حرکات پیشرفت کنید. مطمئن باشید عاشق این ورزش در خانه خواهید شد.

حتما بخوانید

ورزش در خانه برای لاغری ؛ آموزش تصویری ورزش در منزل

۵. حرکات یوگا در خانه را با موزیک همراه کنید

پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن یک تمرین دلپذیر و رضایت بخش، یکی از موزیک‌های زیر را پخش کنید و حین انجام حرکات یوگا (که در ادامه قرار داده‌ایم) به آن گوش کنید.

دانلود آهنگ‌ های یوگا

پخش‌کننده صوت 00:00 00:00

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

پخش‌کننده صوت 00:00 00:00

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

پخش‌کننده صوت 00:00 00:00

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

پخش‌کننده صوت 00:00 00:00

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

 حرکات اصلی برای آشنایی شما با یوگا در خانه

این ۵ حرکت را برای شروع انجام دهید. بگذارید بدنتان به شما بگوید چقدر و تا کجا می‌خواهد حرکت کند. اگر همین مقدار چیزی است که باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید، پس به آن پایبند باشید و از آن لذت ببرید. یادتان باشد با دانلود آهنگ‌های یوگا (بی‌کلام) تمریناتتان را فوق‌العاده پیش ببرید.

یک) آموزش یوگا در خانه |وضعیت کودک

نمایشگر ویدیو 00:00 00:00

فواید انجام این حرکت: احساس کشش عمیق از گردن تا ستون فقرات و لگنممنوعیت انجام این حرکت: اگر باردار هستید، فشار خون بالا دارید یا خم شدن روی زانو برایتان سخت است انجامش ندهید.تمرکز در انجام این حرکت: با تمرکز بر روی رهاسازیِ عضلات پشتی و ستون فقرات، این حرکت را انجام دهید.

دو) آموزش یوگا در خانه |حرکت مار کبرا

نمایشگر ویدیو 00:00 00:00

فواید انجام این حرکت: تقویت فیله کمرممنوعیت انجام این حرکت: اگر دچار درد و آسیب‌های مربوط به ستون فقرات یا گردن هستید، این تمرین را انجام ندهید.حتما بخوانید

تقویت فیله کمر با حرکات ورزشی

سه) آموزش یوگا در خانه | سگ سر پایین

نمایشگر ویدیو 00:00 00:00

فواید انجام این حرکت: برای تسکین درد کمرممنوعیت انجام این حرکت: اگر دچار کمردرد یا فشارخون هستید و یا باردارید، این تمرین را انجام ندهید.
برای دیدن کل مطلب کلیک کنید

منبع مطلب : fitamin.ir

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب