• سایر
  • تاریخ انتشار ۱۴۰۱-۰۵-۰۳

          نام حرکات تکواندو کمربند سفید

نام حرکات تکواندو کمربند سفید



مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

نام حرکات تکواندو کمربند سفید را از این سایت دریافت کنید.

آموزشی مقدماتی به کمربند سفیدها

تکواندو در لغت به معنای "راهی برای ضربه و مشت زدن" است که شامل ضربات زاویه دار مشت می باشد که ضمن نمایش قدرت، ظرافت و زیبایی را نیز نشان میدهد. این کلمه ترکیبی که

آموزشی مقدماتی به کمربند سفیدها

تکواندو در لغت به معنای "راهی برای ضربه و مشت زدن" است که شامل ضربات زاویه دار مشت می باشد که ضمن نمایش قدرت، ظرافت و زیبایی را نیز نشان میدهد. این کلمه ترکیبی که متشکل از سه کلمهTAE و KWON و DO می باشد

آموزشی مقدماتی به کمربند سفیدها

نویسنده: حامدحسابی معنی لغوی تکواندو

تکواندو در لغت به معنای "راهی برای ضربه و مشت زدن" است که شامل ضربات زاویه دار مشت می باشد که ضمن نمایش قدرت، ظرافت و زیبایی را نیز نشان میدهد.

این کلمه ترکیبی که متشکل از سه کلمهTAE و KWON و DO می باشد و معنی آن به شرح زیر است:

TAE 태 = پریدن -جهیدن-ضربه زدن-خرد کردن -شکستن بوسیله پا

KWON 권 = ضربه زدن - خرد کردن- شکستن- دفاع کردن بوسیله دست

DO 도 = راه و روش

از سویی دیگر تکواندو جدا از اهمیت ورزشی اش در نگاه عمومی و کلی یکی از بهترین و کاملترین شیوه های دفاع شخصی است که هر کسی با یاد گرفتن آن میتواند در شرایط ویژه و خاص از خود محافظت کند. همه حرکات این ورزش بر مبنای موقعیت دفاعی است که در مجموع فرد را در برابر حملات تک نفره دشمن ایمن میکند و ضریب سلامتی را بالا می برد.

این قسمت مخصوص افرادی است که قصد دارند تکواندو را شروع کنند و یا تازه شروع کرده اند.

ابتدا بهتر است که ورزش تکواندو را معرفی کنم این ورزش در حدود 1400 سال پیش در کشور کره ایجاد و به تکامل رسید، معنی لغت تکواندو "هنر شکستن و خرد کردن اجسام به وسیله دست و پا" است. تکواندو جزء ورزش های رزمی شناخته شده است و امروزه در جهان طرفداران بیشماری دارد، اگر تازه شروع کرده اید ورود تان را خوش آمد می گویم و اینکه واقعاً ورزش عالی را انتخاب کرده اید.

از معرفی این ورزش که بگذریم نوبت به لباس تکواندو می رسد که لباسی سفید رنگ است که یقه 7 شکل دارد، برای پوشیدن لباس بهتر است زیر لباس، لباس دیگری پوشیده نشود، تا مانع از تبخیر عرق روی پوست که برای تعادل گرمایی ایجاد شده نشود. بعد از پوشیدن لباس نوبت به کمربند می رسد که نحوه بستن آن به شرح زیر است:

کمربندهای تکواندو عبارتند از؛

سفید - زرد - سبز - آبی - قرمز - مشکی - دان 1و 2و 3 و 4و 5 و6 و7 (در ایران آموزش داده میشود) و تا دان 10 که در کشور کره آموزش داده می شود.

برای ورود به تشک تمرین یا همان دوجانگ (معنی کره ای محل تمرین) حتما می بایست از استاد اجازه گرفت یعنی کنار تشک ایستاد و دست را بالا گرفت وقتی استاد متوجه حضور شما شد اگر به شما اجازه ورود داد پا ها را به هم می چسبانیم در حالی که دست ها به کنار ران چسبیده است مقداری خم می شویم (حالت چاریوت و سپس گینه) و وارد کلاس می شویم، همچنین وقتی خواستیم از کلاس خارج شویم با روشی که توضیح داده شد احترام می گذاریم و از کلاس خارج می شویم.

چند حرکت ساده:

حالت آماده باش (چونبی):

در همان حالت خبر دار که ایستاده ایم وقتی فرمان چونبی شنیده شد، آرام دست ها را به سمت بالا می آوریم وقتی دست ها به جناق سینه نزدیک شد در حالیکه آرام انگشت ها را مشت می کنیم پا ها را به اندازه یک کف پا از هم دور می کنیم و همزمان دست ها را پایین آورده تا جاییکه دسته ها به اندازه ی یک مشت از کمربند پایین تر قرار گیرند و از یکدیگر به اندازه یک مشت فاصله داشته باشند.

ضربه مشت (جوموک):

مشت یعنی همان ضربه با دست در صورتی که انگشتان به صورتی که توضیح داده خواهد شد گره شوند.

چهار انگشت دست را جمع کرده به گونه ای که از نمای بغل تشکیل یک مربع دهد سپس انگشت شصت را جمع کرده و در کنار این چهار انگشت می خوابانیم.

مطابق شکل:

دفاع پایین (اَره ماکی):

فرض کنید می خواهیم از قسمت ران پای سمت راست با ساعد دستمان دفاع کنیم، ابتدا هر دو دست را مشت کرده و سپس دست چپ را بالا می آوریم آنگاه ساعد دست راست را بر روی بازوی دست چپ می گذاریم، اکنون در حالی که دست چپ را به سمت عقب کشیده دست راست را بر روی آن غلتانده و به کمی شک بر روی پای راست با فاصله کمی می گذاریم در این حالت دست چپ باید به صورت مشت (پشت دست به سمت پایین) کنار کمربند باشد.

دفاع وسط (مومتنگ آن ماکی):

این بار تصور کنید که می خواهید از پایین قفسه سینه خود (که جای بسیار حساسی از لحاظ ضربه پذیری در بدن است) با ساعد دست خود محافظت کنید، برای دفاع وسط از سمت چپ ابتدا دست چپ را در حالیکه انگشتان دست مشت است کنار بدن در سمت چپ می بریم در این حال زاویه آرنج (ساعد نسبت به بازو) در حدود 50 درجه است، همزمان با حرکت دست چپ دست راست را نیز به سمت چپ می بریم به گونه ای که مچ دست راست نزدیک شانه دست چپ قرار گیرد سپس با قدرت دست چپ را جلوی سینه آورده به گونه ای که ساعد دست چپ مقدار کمی از پایین قفسه سینه عبور کند و مشت دست از زیر چانه بالاتر نیاید (مچ تقریباً هم سطح گردن باشد) توجه کنید که همزمان با حرکت دست چپ، دست راست نیز باید بصورت مشت شده کنار کمربند و سمت راست بدن قرار گیرد.

برای دیدن کل مطلب کلیک کنید

منبع مطلب : rasekhoon.net

آموزش حرکات مختلف تکواندو با عکس (زبان فارسی)

در آخرین پست از آموزش های دفاع شخصی با آموزش تصویری فرم های 1 تا 6 تکواندو+ فیلم در خدمت شما بودیم. دراین مطلب تصمیم داریم حرکات مختلف تکواندو را بهمراه

آموزش هنرهای رزمی-دفاعی (تصویری)

آموزش حرکات مختلف تکواندو با عکس (زبان فارسی)

رادین24 دی 1397 خواندن این مطلب 8 دقیقه زمان میبرد

در آخرین پست از آموزش های دفاع شخصی با آموزش تصویری فرم های 1 تا 6 تکواندو+ فیلم در خدمت شما بودیم. دراین مطلب تصمیم داریم حرکات مختلف تکواندو را بهمراه تصاویر مربوطه به شما آموزش دهیم.

 مقدمه :

شاید شما هم تکواندوکار هستید و یا به این رشته رزمی علاقه دارید. پس حتما می دانید که تکواندو یکی از ورزش های المپیکی است که بدون استفاده از سلاح تکنیک های دفاع و حمله را به هنرجویانشمی آموزد.

همانطور که می دانید واژه تکواندو از سه بخش تشکیل شده. “ت” به معنی پا یا ضربات پا، “کوان” به معنی دست یا ضربات دست و “دو” بمعنی هنر یا طریقت است. با قرار دادن این سه بخش در کنار یکدیگر معنی “هنر ضربات پا و دست” بدست می آید و دو مفهوم از آن استنباط میشود: اول اینکه تکواندو راه درست استفاده از ت و کوان ( پا و دست) می باشد و دوم اینکه تکواندو راه کنترل و آرام کردن جنگ و حفظ صلح است.

فیلم 1- آموزش ضربات پا در تکواندو :

فیلم 1- آموزش ضربات پا در تکواندو : فیلم 2 – آموزش فارسی ضربات پا تکواندو – قسمت اول

پست مشابه : دانلود بهترین کتاب رایگان آموزش تکواندو به زبان فارسی (پی دی اف)

تکواندو یک ورزش رزمی کره ای و یکی از ورزشهای المپیکی است. تکواندو ورزش ملی کره جنوبی و دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزش های رزمی در سراسر دنیا است. فنون تکواندو از ورزش های سنتی تاریخ کره استخراج و پس ازجنگ جهانی دوم با کوشش استادان هنرهای رزمی کره جنوبی در قالب یک ورزش رزمی مدرن به دنیای هنرهای رزمی عرضه شده است. مهمترین حالتها و حرکتهای دست و پا در تکواندو عبارتند از :

بخش اول : معرفی حرکات پا

در مبارزه تكواندو از ضربات پا استفاده زیادی می شود در تكواندو به این ضربات چاگی می گویند كه خود به انواع مختلفی تقسیم می شود كه معروف ترین آنها به نام های دیت چاگی، آپ چاگی، پاكان آن مریان چاگی، یوپ چاگی، دولیو چاگی، آپ دولیو چاگی و موندولیا چاگی معروف هستند كه بعضی از آنها را به كرات در گزارش های تلویزیونی شنیده اید. در ادامه با این حرکات بیشتر آشنا می شوید.

1- چاریوت : حالت خبردار

در اين حالت پاها چسبيده به هم و رو به جلو هستند ، دستها در پهلو پايين انداخته اند و ديد رو به جلو می باشد. چاريوت و کيونگ ره (تعظيم) معمولا با هم هستند يعنی ابتدا حالت چاريوت و سپس کيونگ ره. اين دو کلمه اولين کلمات کره ای هستند که پس از ورود به هر کلاس تکواندو مي شنويد.

2- چونبی : حالت آماده باش

در اين حالت پاها به اندازه عرض شانه ها باز و رو به جلو است.

دست ها از زير بازو مقدار کمی خم شده و به حالت مشت جلوی کمربند (ولی نه چسبيده به آن) قرار ميگيرند.

چونبی به معنی آماده باش است و معمولا قبل از شروع هر تمرين شامل فرم ، مبارزه ، نرمش و … استفاده می شود.

3- جوچوم سوگی : حالت سوار کاری

در اين حالت پاها دو برابر عرض شانه ها باز و کاملا رو به جلو هستند. زانو ها مقدار کمی به طرف داخل خم ميشوند. جوچوم سوگی قوی ترين حالت ايستادن در تکواندو و حالتی بسيار مناسب برای تمرين تکنيک های دست است. اين حالت معمولا اولين موردی است که به شاگردان مبتدی آموزش داده ميشود.

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

4- آپ سوگی : حالت راه رفتن

پاها به اندازه ی عرض شانه ها باز و بگونه ای قرار ميگيرند که پاشنه ی پای جلو در راستای نوک پای عقب قرار ميگيرد. وزن بدن بايد بطور مساوی روی دو پا تقسيم شود. آپ سوگی اساسی ترين حالت ايستادن در تکواندو است. تمام تکنيک های دست و پا می توانند در حالت آپ سوگی انجام گيرند. آپ سوگی همچنين کاربرد خيلی زيادی در فرم های تکواندو دارد.

5- آپ کوبی : حالت رو به جلو

در اين حالت پا ها به اندازه ی عرض شانه ها باز و حدود دو برابر عرض شانه ها از هم فاصله دارند. پای جلو بايد 81 درجه خم شده و پای عقب کاملا راست و قفل شده باشد. %81 وزن بدن روی پای جلو و 11 % روی پای عقب است. ديد هم رو به جلو است.

6- دیت کوبی : ایستادن عقب

مچ دو پا با هم بايد شکل حرف L را بسازند.

پای عقب کاملا خم و پای جلو نيز مقدار کمی خم ميشود.

روی پای عقب نشسته به طوری که 1.% وزن روی پای عقب و 91 % روی پای جلو باشد.

بدن هم نه کاملا رو به جلو و نه کاملا رو به پايی است که وزنمان روی آن است بلکه بين آندوست( 15 درجه)

ديت کوبی حالت دفاعی اصلی در تکواندو است يعنی برای تکنيکهای دفاع بيشترين کاربرد را دارد.

7- کیوروگی سوگی : حالت مبارزه ای

پاها در يک خط و حدود 1.5 برابر عرض شانه ها با هم فاصله دارند.

نوک پاها 15 درجه قرار ميگيرد (مانند حالت بدن در ديت کوبی)

بدن کاملا رو به کنار است ( يعنی اصلا نبايد بدن جلوی حريف قرار گيرد) و وزن آن روی دو پا بطور مساوی تقسيم ميشود.

8- بوم سوگی : حالت پا گربه ای

اين حالت دقيقا همانند ديت کوبی است با اين تفاوتها:

بدن بايد کاملا رو به جلو باشد.

%81 وزن روی پای عقب و فقط 11 % روی پای جلوست.

( پاشنه ی پای جلو بايد از زمين برداشته شود) و پا روی سينه پا باشد.

اين حالت برای اين است که پای جلو آماده ضربه سريع باشد.

9- گوا سوگی : حالت عبور

اين حالت ، حالت x هم ناميده ميشود و در آن پاها به طرف جلو و پای عقب پشت پای جلو قرار ميگيرد.

گوا سوگی حالتی زود گذر است که معمولا (نه هميشه) برای تغيير از يک سوگی( حالت ايستادن) به سوگی ديگر کاربرد دارد.

10- آب سوگی

مانند قدم بر داشتن است هر دو پا زاویه ی 12 درجه دارند.

ابکوبی نشستی بزرگ است وفاصله ی پا ها از یک دیگر بیشتر است زاویه ی پای عقب 92 وپای جلو 72 درجه است.

11- نارانهی پیون هی سوگی

فاصله ی پا ها از یکدیگر به اندازه ی عرض شانه پای جلوبازاویه ی 92 درجه در ربع اول محور مختصات فرضی وپای عقب در ربع دوم وسوم محور مختصات به طوری که نصف پا در ربع دوم ونصف دیگر در ربع سوم دقت داشته باشید که پا ها وقتی جمع میشوند باید مماس باشند.

برای دیدن کل مطلب کلیک کنید

منبع مطلب : honarfardi.com

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب