درخواست گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی



مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

درخواست گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی را از این سایت دریافت کنید.

Transferring to the website...

برای دیدن کل مطلب کلیک کنید

منبع مطلب : www.tamin.ir

نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی و کشوری + راهنما

مستمری بگیران تامین اجتماعی و همچنین بازنشستگان کشوری با رعایت مراحل ذیل بدون نیاز به مراجعه مستقیم می‌توانند نسبت به دریافت گواهی کسر اقساط اقدام کنند.

جامعه تامین اجتماعی

نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی و کشوری + راهنما

اشتراک گذاری: کد خبر: ۱۱۴۳۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ ۴

مستمری بگیران تامین اجتماعی و همچنین بازنشستگان کشوری با رعایت مراحل ذیل بدون نیاز به مراجعه مستقیم می‌توانند نسبت به دریافت گواهی کسر اقساط اقدام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مستمری بگیران تامین اجتماعی با رعایت مراحل ذیل بدون نیاز به مراجعه مستقیم می توانند نسبت به دریافت گواهی کسر اقساط اقدام کنند.

فوری: بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر خبر خوش سرپرست وزارت کار هستند

برای اخذ گواهی کسر اقساط از منزل یا کارگزاری‌های رسمی و... به سایت Eservices.tamin.ir مراجعه نمایید.

۱_ انتخاب گزینه ثبت نام در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید.

۲_ در صورت داشتن نام کاربری و گذرواژه گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.

۳_ در صورتی که گذرواژه را فراموش کرده اید گزینه بازیابی گذرواژه را انتخاب کنید.

۴_ انتخاب منوی مستمری‌بگیران / درخواست گواهی / گواهی کسر اقساط معوق.

۵_ ورود شماره مستمری و در صورتی که مستمری بگیر ضامن بستگان درجه اول می‌شود مشخصات فرد را در گزینه " ضمانت برای سایرین" را وارد می‌نماید.

۶_ نام بانک و موسسه‌ای که تسهیلات اخذ میشود وارد کنید.

۷_ مبلغ هر قسط، تعداد اقساط و مبلغ ضمانت را وارد کنید.

۸_ تایید نهایی و ثبت درخواست.

۹_ کد رهگیری برای تلفن همراه متقاضی ارسال می‌گردد.

۱۰_ متقاضی می‌تواند گواهی کسر اقساط صادره را از صندوق شخصی خود چاپ بگیرد.

۱۱_ بانک و موسسه مالی مورد نظر می‌تواند از طریق کد پیگیری صادره تاییدیه گواهی کسر اقساط صادره را اخذ نماید.

بازنشستگان می‌توانند «گواهی کسر از حقوق» را مستقیما از سایت پرینت بگیرند

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از این پس بازنشستگان و وظیفه بگیران می‌توانند گواهی کسر از حقوق، ضمانت کسر از حقوق و گواهی حقوق درخواستی خود را از پروفایل کاربری خود در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی (sabasrm.ir) مستقیما پرینت بگیرند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی با بیان این مطلب تاکید کرد: برای دریافت گواهی لازم است نهایت دقت در تکمیل فرم‌ها به عمل آید تا اشکالی در صدور گواهی‌ها پیش نیاید. بنابراین، هرگونه اشتباه در واردکردن اطلاعات فردی یا انتخاب گواهی مورد نظر می‌تواند منجر به ردشدن درخواست بازنشستگان عزیز شود.

وی با بیان اینکه «متاسفانه طی دوماه که این شیوه اجرایی شده، حدود ۲۰۰۰ درخواست به دلیل اشتباه‌های مختلف رد شده است»، توضیح داد: در این درخواست‌ها یا آدرس کامل نبوده، یا تعداد اقساط نامتعارف بوده، یا مشخصات فردی وارد شده کامل نبوده یا مشخصات بانک به صورت دقیق وارد نشده بوده است.

خدامی ادامه داد: بیشتر این هم برمی‌گردد به روز‌های ابتدایی کار و اینکه فرآیند ابطال از سوی متقاضی روی این موارد اعمال نشده است؛ در حال حاضر متقاضیان می‌توانند پیش از تایید درخواست، اطلاعات خود را اصلاح و دوباره درخواست کنند.

وی «عدم تایید درخواست» را به معنی فرصتی برای بازبینی و اصلاح درخواست خواند و گفت: پس از تایید، دیگر امکان ویرایش وجود ندارد و اگر درخواست نامعتبر باشد، ابطال خواهد شد.

عمده‏ ‏ترین دلیل ردشدن درخواست‏ ها: ثبت اطلاعات هویتی اشتباه

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه «بخش عمده ردشدن درخواست‌ها به این دلیل بوده که بازنشستگان اطلاعات هویتی‌شان را اشتباه وارد کرده‌اند»، افزود: اشتباه واردکردن اطلاعاتی همچون مبلغ و تعداد اقساط هم موجب ردشدن درخواست می‌شود.

خدامی از بازنشستگان خواست «تعداد اقساط را به شکل واقعی و مطابق با قرارداد دریافت تسهیلات بانکی خود اعلام کنند» و یادآور شد: نامه‌ای که به بانک داده می‌شود، حاوی تعداد اقساط و همین‌طور مبلغ وام است و درست وارد نشدن این اعداد از سوی بازنشستگان در سایت، موجب می‌شود گواهی کسر از حقوق ناکارآمدی برایشان صادر شود که بانک آن را نمی‌پذیرد و با توجه به اینکه این گواهی در سوابق بازنشستگان باقی می‌ماند، تازه در این مرحله باید به دنبال ابطال گواهی باشند که آن هم سازوکار خودش را دارد.

خدامی با اشاره به اصلاحات انجام‌شده در سامانه برای ساده‌سازی استفاده کاربران افزود: در مراحل مختلف ثبت درخواست، اشاره‌هایی قرار داده شده تا درصورتی که کاربران درخواست خود را به‌درستی وارد نکرده‌اند، پیش از ارسال آن را اصلاح کنند.

تایید اصالت گواهی برعهده بانک است

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه «هرگونه اصالت‌سنجی از این گواهی‌ها صرفا با مراجعه متصدیان بانک‌ها به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی SabaSRM.ir باید انجام شود»، افزود: با بانک‌ها مکاتبه کرده‌ایم که اصالت‌سنجی گواهی‌ها را به هیچ عنوان به صورت فیزیکی انجام ندهند.

او با بیان اینکه «تا پیش از این، گواهی‌های کسر از حقوق، ضمانت کسر از حقوق و گواهی حقوق بازنشستگان بین یک تا هفت روز بعد از صدور، بعد از تایید سامانه صندوق بازنشستگی کشوری، منحصرا ازطریق پست در اختیار بازنشستگان قرار می‌گرفت»، افزود:، ولی حالا با تایید و نظر مساعد بانک‌ها، توانسته‌ایم این فرآیند یک هفته‌ای را به کمتر از ۲۴ساعت برسانیم.

خدامی ادامه داد: به این ترتیب، درخواست‌ها بعد از ثبت، توسط همکاران ما کنترل می‌شوند. پس از تایید در سیستم، پیامکی حاوی تاییدیه‌ای با این مضمون برای بازنشستگان ارسال می‌شود که: «نامه شما با کد رهگیری فلان تایید گردید. لطفا رأساً نسبت به اخذ پرینت اقدام کنید» بعد از آن متقاضیان می‌توانند گواهی موردنظر خود را که حاوی امضای مدیرکل امور مالی و مهر سیستمی در پایین آن است، پرینت بگیرند.

برای دیدن کل مطلب کلیک کنید

منبع مطلب : shahraranews.ir

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب