اگر بالای ۵۰ سال دارید این خوراکی ها را نباید بخورید



اگر بالای 50 سال دارید این خوراکی ها را نباید بخوریداگر بالای 50 سال دارید این خوراکی ها را نباید بخورید

در زمان پدربزرگ و مادربزرگ ما، غذا با آنچه امروز می شناسیم بسیار متفاوت بود. آنها همیشه از محصولات تازه، طبیعی و محلی تغذیه می کردند اما امروزه بسیار باید مراقب چیزهایی که میخورید باشید مخصوصا اگر بالای ۵۰ سال دارید این خوراکی ها را نباید بخورید.

اگر بالای ۵۰ سال دارید این خوراکی ها را نباید بخورید

محصولات از قبل آماده و فوق فرآوری شده، مملو از مواد افزودنی شیمیایی و مواد بسیار مضر برای سلامتی است و ما نباید آنها را مصرف کنیم. به خصوص اگر بالای ۵۰ سال دارید برای دانستن اینکه چه خوراکی هایی برایتان مضر است با ما همراه شوید.

مارگارین

ما یک باور غلط داریم که مارگارین سالم تر از کره است، اما هر دو به یک اندازه برای سلامتی مضر هستند. تقریباً کل ترکیب آن در چربی‌های ترانس است، یعنی چربی‌های غیراشباع که باعث ایجاد کلسترول در ما می‌شوند و همراه با آن مشکلات قلبی عروقی دارند. علاوه بر این، نمک زیادی نیز دارد که خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد. این ماده غذایی را نباید روزانه مصرف کنید.

نوشابه

خیلی وقت ها روی تراس می نشینیم و بدون فکر کردن، کوکاکولا می نوشیم. مصرف این نوع نوشیدنی گسترش یافته است نوشابه ها اعتیاد آور هستند، و ترکیب آنها شما را به آنها وابسته می کند و این به خاطر قند است. این نوشیدنی ها چیزی جز آب، شکر و گاز و بدون هیچ گونه ارزش غذایی نیستند. آنها بسیار چاق کننده هستند و می توانند باعث مشکلات دیابت شوند.

نان سفید

نان هایی که در گذشته پخت می شد مثل الان نیست. این به این معنی نیست که نان به خودی خود بد است، بلکه به این دلیل است که دیگر آن را به طور طبیعی درست نمی کنند. قبلاً با محصولات با کیفیت طبیعی تهیه می شد اما امروزه نان را با آردهای تصفیه شده با کیفیت بسیار پایین، شکر و مقادیر زیادی نمک تهیه می کنند. اگر در شهر خود نانوایی سنتی می شناسید، بهتر است آن را از آنجا بخرید.

آبمیوه ها

این آب میوه های بطری شده به سختی میوه ای دارند، اگر به برچسب آن نگاه کنید خودتان خواهید دید. در عوض، آنها دارای مواد افزودنی شیمیایی فراوان و مقدار زیادی شکر اضافه شده هستند، زیرا میوه به خودی خود شیرین است. مصرف نامتناسب شکر می تواند مشکلاتی مانند دیابت ایجاد کند. بهتر است این نوع محصولات فوق فرآوری شده را مصرف نکنید و خودتان آب میوه طبیعی تهیه کنید.

ماهی تن تازه

اگرچه محصولی با طعم استثنایی و کیفیت بسیار خوبی است، اما مصرف همیشگی ماهی تن تازه توصیه نمی شود. ماهی تن در حالی که در دریا تغذیه می کند، در طول عمر خود مقادیر زیادی جیوه نیز مصرف می کند. این جیوه برای همیشه در بدن می ماند و هر چه ماهی تن بزرگتر باشد، جیوه بیشتری خواهد داشت. این برای سلامت انسان بسیار مضر است زیرا یک نوروتوکسین قوی است که می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. کنسرو ماهی تن به اندازه ماهی تن تازه جیوه ندارد.

این مطلب برایتان مفید است. این سوپر غذاها می توانند از سرطان، بیماری های قلبی و چاقی جلوگیری کنند

عسل فرآوری شده

عسلی که در سوپرمارکت پیدا می کنیم برای مصرف مناسب نیست. این ماده تحت بسیاری از فرآیندهای پاستوریزه سازی قرار می گیرد که در آن تقریباً تمام مواد مغذی مفید خود را از دست می دهد و زمانی که عسل قبلاً قند طبیعی خود را داشته باشد، شکر تصفیه شده به آن اضافه می شود. عسل خوب طبیعی، بدون مواد افزودنی و بدون فرآیند پاستوریزاسیون است. آنتی اکسیدان خوبی است و سیستم دفاعی ما را تقویت می کند. بهتر است آن را در شهرها یا از فروشگاه های محصولات سنتی خریداری کنید.

نوشابه های انرژی زا

مصرف منظم این نوشیدنی ها می تواند باعث مشکلات سلامتی جدی مانند فشار خون بالا، دیابت یا حتی حملات قلبی شود. این به این دلیل است که آنها علاوه بر مقادیر زیادی شکر حاوی مواد محرک مانند تورین و کافئین هستند. این نوع نوشیدنی ها مانند کوکتل مولوتف برای معده و سلامت ما هستند. بهتر است به هر قیمتی از آنها دوری کنید و اگر احساس خستگی می کنید، یک چای یا قهوه بنوشید.

غلات با شکر

ما از کودکی به خوردن این غلات در صبحانه عادت کرده ایم. تبلیغ‌کنندگان همیشه ما را با تبلیغات بمباران می‌کنند و به ما این باور را می‌دهند که مصرف این غلات سالم‌ترین چیز در جهان است. با این حال، اینطور نیست، این غلات تحت فرآیندهای رنگ آمیزی مصنوعی قرار می گیرند و بدتر از همه، تقریباً همه آنها شکر هستند. شکر عوارض بی شماری برای سلامتی ایجاد می کند و باید مصرف آن را تا حد امکان کاهش دهیم. امروزه انواع زیادی از غلات بدون قند اضافه شده وجود دارد که بسیار سالم تر هستند.

نمک

افراط، در هر چیزی در زندگی، خوب نیست. بنابراین نمک یک ماده معدنی است که برای برخی از عملکردهای بدن ما ضروری است اما مصرف بیش از حد آن یک مشکل جدی است. می تواند باعث فشار خون بالا و مشکلات عروقی، احتباس مایعات و غیره شود. ایده آل این است که نمک بسیار کم مصرف شود و کارشناسان می گویند که حداکثر روزانه نمی تواند بیش از ۵ گرم باشد.

لبنیات

در بین لبنیات برخی از آنها برای سلامتی مفید نیست، کره، خامه، پنیر، سس مایونز، ماست و … مصرف آن توصیه می شود اما به صورت پراکنده و دلیل آن این است که چربی غیراشباع زیادی دارند که باعث افزایش کلسترول می شود و باعث می شود. چاقی و مشکلات قلبی عروقی. علاوه بر این، شما باید به خوبی به برچسب ها نگاه کنید زیرا معمولاً قندهای اضافه نیز دارند. علاوه بر این، لبنیات به خوبی هضم نمی شوند و باعث التهاب غشاهای مخاطی می شوند.

مواد غذایی کنسرو شده

غذاهای کنسرو شده معمولا حاوی مواد افزودنی شیمیایی و نگهدارنده زیادی هستند تا محصول برای مدت طولانی در شرایط خوبی باقی بماند. همه اینها باعث می شود که مواد مغذی طبیعی و اثرات مفید خود را از دست بدهد. بنابراین شما به خوردن چیزی که هیچ فایده ای برای سلامتی شما ندارد برمی گردید. برعکس، طعمی که حفظ می شود به لطف گلوتامات است، یک نمک شیمیایی که طعم را افزایش می دهد و بسیار مضر و اعتیاد آور است.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب